wtorek, 30 sierpnia 2011

Pizza !



Długo przez Fabiolę wyczekiwany dzień w końcu nadszedł :) Na naszym stole zagościła dzisiaj pizza, ale nie taka, po której poczucie winy z racji zjedzenia jej nie dawało nam spać, ale dietetyczna i zdrowa pizza zrobiona całkowicie wg diety Dukana, na którą przepis skradłam z tej właśnie strony http://magicznakuchnia.blox.pl/2011/03/Pizza-z-szynka-i-pieczarkami-dieta-Dukana-faza-II.html . Ciasto zrobiłam dokładnie wg powyższego przepisu, a w zasadzie zrobiłam dwa takie ciasta i wyszły pizza nr 1 oraz pizza nr 2. Na pizzy nr 1 znalazły się (w takiej kolejności: cebula, pomidory (pół pomidora średniej wielkości pokrojonego w półksiężyce), pieczarki, papryka pepperoni (marynowana ze słoika, zakupiona w spożywczaku), odrobina świeżej czerwonej papryki pokrojonej w słupki, tuńczyk (prawie cała puszka tuńczyka w kawałkach, w sosie własnym) oraz 3 plastry serka topionego (kto jaki lubi, my dałyśmy zwykły) oraz na górę: przyprawa do pizzy. Na pizzy nr 2 znalazły się (w takiej kolejności): cebula, pomidory (jw), odrobina pieczarek, papryka pepperoni (jw), odrobina świeżej papryki pokrojonej w słupki, odrobina tuńczyka, krewetki (miałyśmy mrożone, więc podgotowałam je przez 5 minut w gotującej się wodzie) w ilości 10 oraz 3 plasterki sera (jw) i przyprawa do pizzy. Pizza wyszła bardzo dobra, należy bezwzględnie pamiętać o tym, żeby najpierw ciasto podpiec przez 20 minut w temperaturze 200 stopni, zanim doda się pozostałe składniki (tak jak napisane jest w przepisie z linku), ponieważ inaczej mogłoby wyjść zbyt mokre. Z mojej strony dodałam jednakże nie 1/4 opakowania drożdży (takich w kostce), ale 1/3, a także małą łyżeczkę mąki kukurydzianej i odrobinę proszku do pieczenia - oczywiście do każdej pizzy z osobna :) Pizza w niczym nie ustępuje naszej ukochanej, skoczowskiej pizzy, z której łatwiej będzie teraz zrezygnować odwiedzając rodzinne strony, dopóki jest się na diecie, ale wydaje mi się, że nawet będąc na diecie jest to zdrowszy, a równie smaczny substytut. Polecam. Enjoy.

1 komentarz:

  1. http://www.trendhunter.com/trends/day-of-the-dead-accessories#!/photos/125203/7

    OdpowiedzUsuń